Kina: De ni kommentarene om det kinesiske kommunistpartiet kringkastet på flere TV- stasjoner i byen Jinan i Shangdong provinsen

Fra klokken 21.30 den 29. mars 2005 ble normal sending avbrutt på flere TV-kanaler i byen Jinan i Shandong-provinsen. Det som ble sendt isteden, var TV-programmet De ni kommentarene om det kinesiske kommunistpartiet (KKP). TV-programmet ba de KKP- medlemmene som fortsatt hadde samvittighet, om å gi opp sitt medlemskap i partiet. Innbyggere i byen Jinan sa at sendingen varte i over 10 minutter. En del seere som hadde lest de ni kommentarene, sa at de ønsket å sende sine beste ønsker til de rettskafne personene som hadde avbrutt signalene på TV-kanalene.

Fra avisen Epoch Times publiserte sin lederartikkelserie ”De ni kommentarer om det kinesiske kommunistpartiet” utenfor Kina i november 2004, har nærmere 600 000 mennesker brutt gjennom Internett-blokadene og kommet seg inn på Epoch Times sin ”Slutte i KKP”-hjemmeside for å publisere sine oppsigelsesuttalelser om å gi opp medlemskapet i KKP, Ungdomsforbundet og Unge pionerer. Det totale antall mennesker som deklarerer sine oppsigelser, vokser stort sett daglig.

Ifølge en rapport har store mengder oppsigelsesuttalelser vist seg på oppslagstavler i gater og i korridorer på institusjoner i byene Jilin, Dalian og andre steder. Men dette er første gangen at innbyggere i byen Jinan mottar oppsigelsesinformasjonen via et TV-program.


[Kommentar fra editor; De 9 kommentarene om det kinesiske kommunistpartiet (KKP) finnes oversatt til flere språk, blant annet finnes de på engelsk og svensk, og kan leses på følgende link: http://www.epochtimes.com/gb/4/12/13/n746020.htm]

Here is the article in English language:
http://en.clearharmony.net/articles/a25688-article.html

Du er velkommen til å skrive ut og sirkulere alle artikler som er publisert på Clearharmony, men vennligst oppgi kilden.